FÅ SVAR PÅ OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL VEDR. LEVERING / MODTAGELSE (FAQ)
Klik på ønsket emne via oversigten herunder)
▼ Levering med Danske Fragtmænd
Visse af vore produkter har en størrelse som betyder at de enten mest sikkert eller pga. størrelse kun sendes med De Danske Fragtmænd (f.eks vore foldevægge).
Denne forsendelsestype kræver normalt at der er nogen på adressen til at modtage og besigtige varen, men kan du ikke være hjemme når din lokale Fragtmand kommer forbi på sin rute, så sæt en seddel på døren med besked om, hvor pakken må stilles.
HUSK: Der er også mulighed for at få leveret varen til din arbejdsplads!!
▼ Levering med Post Danmark (Standard)
Som udgangspunkt anvender ArtKaderne Post Danmark til vore forsendelser.
Vi afviger fra denne standard ved de varer der har et format som Post DK ikke tilbyder eller ved varer som kræver speciel forsigtig transport (Se herover). Enkelte af vore butikker har egen forsendelsesaftale f.eks pga. beliggenhed, i dette tilfælde vil der også afviges fra vor standard (Forsendelsestype er i dette tilfælde angivet ved varen)
▼ Modtagelse af vare
Kontroller varens ydre indpakning for huller eller anden form for transportskade, er der synlige tegn på skade, så afvis forsendelsen og lad den gå retur til afsender (uåbnet), på den måde er både du som kunde og vi som afsender sikret at fragtfirmaet må vedkende sig erstatning af forsendelsen og dens indhold.
Bruger du skarp kniv, saks eller lign. værktøj, så undgå at skære dybt, da du herved kan skade varen, gælder specielt vore Japanske foldevægge, her ligger emballagen ret tæt op af indholdet.
Apropos de Japanske foldevægge, så er de mærket med ordlyden "Spejl", en mærkning vi har været nødt til for at undgå for hårdhændet behandling ved forsendelsen :-)