Instagram
Betingelser og generel information vedr. handel på ArtKaden



Via fanebladene herunder er der adgang til at hente informationer vedr. ArtKadens betingelser - klik på fanebladets titel for at åbne dets indhold! 
 

BUTIKSANSVAR


Ansvar og forpligtigelser ved salg / køb på ArtKaden

ArtKadens butikker skal, for at være med på ArtKaden, enkelt vis følge og leve op til de generelle betingelser gældende for E-handel, herunder også 14 dages fortrydelses ret!

Da ArtKaden er et formidlingscenter, hvor vi formidler kontakt mellem kunden (Dig) og butikken (vore lejere) skal det specielt bemærkes: 

  • Icon - betingelserDet er den aktuelle butik på ArtKaden, der bærer det fulde ansvar for indhold og budskab omkring annoncerede varer og ydelser.
    Det er samtidig også den enkelte butik, der skal sikre at god skik, etik, markedsføring samt produktansvar er overholdt i.h.t gældende lovgivning på området.
     
  • Alle vore lejere er gjort bekendt med, at de ved formidling af varer og ydelser via ArtKaden handler efter gældende regler for handel på InterNettet
    - se evt. mere under Nyttige Links herover.
     

  • ArtKaden eller vore lejere på ArtKaden har ikke nogen interesse i evt. konflikter mellem en køber og en butik - derfor tilbyder vi at bistå ved udredning af evt. tvister mellem butik og kunde.


Opdateret og gældende pr. 14. Jun. 2014


GENERELT


Icon - sælger der jonglererFølgende forhold er generelt gældende for handel på ArtKaden:

  1. ArtKadens butikker følger de generelle betingelser gældende for Dansk E-handel, herunder også 14 dages fortrydelsesret - se mere specifikt via fanebladene herover!
     
  2. Minimums køb er 50,- dkk pr. ordre. Alle ordre med sum over 1.000,- dkk leveres Gebyrfrit! (Se afsnittet "Levering, Leveringstid & Gebyr" for flere detaljer vedr. leveringsgebyr.
     
  3. Billigste forsendelsesomkostning er indregnet i varens pris! Gælder forsendelser i standard form og til Dansk Adresse excl. Grønland & Færøerne. Ønsker modtager anden form for levering, tilbydes dette mod et tillæg.
    Andre leveringsformer og levering til andre destinationer kan tilbydes efter aftale. Er det aktuelt modregnes den Danske fragtandel og den faktiske beregnes - kontakt os for en konkret pris på levering til din adresse! 
    Bestiller du levering til Udenlandsk adresse, kontakter vi dig for at afklare leveringsform og udgift.
    Specielle forhold kan komme på tale ved formidling af "unika" - dvs. varer der specielt hjemtages eller produceres til den enkelte ordre!
    Se også afsnitttet vedr "Levering".
     
  4. Kundeservice ydes af den aktuelle butik (Kontaktinformationer findes i butikkens profil)
    Vort specielle set-up gør at vi desværre ikke kan tilbyde indpakning eller gaveservice. Er indpakning eller speciel håndtering vedr. en gave meget  vigtig for dig, så er du velkommen til at kontakte den aktuelle butik direkte og høre om der kan gøres noget specielt. (Se kontakt info på selve varen i afsnittet "Information om butikken")
    Bemærk: Visse varegrupper bl.a Bo10Q - Asia sendes direkte fra importlagre, her er indpakning f.eks ikke en mulighed. 
     
  5. Vi hos ArtKaden kontaktes på 6910 6610 eller pr. e-mail info@artkaden.com , såfremt der er fejl, mangler, pris eller kvalitet på varer købt i den aktuelle butik. 
    Butikkens navn kan findes på den enkelte vare varen og er også noteret med navn på din ordrebekræftelse. 

Opdateret og gældende pr. 14. Marts 2016

LEVERING, LEVERINGSTID & GEBYR


Levering af varer fra ArtKaden

  • Forsendelse sker direkte fra den enkelte forretning via Post Danmark, Danske Fragtmænd, GLS eller tilsvarende billigste løsning.
    Vi forsøger at imødekomme det forsendelsesvalg du angiver ved din bestilling, dog er der visse produkttyper der som standard sendes med bestemte leverandører, for optimal håndtering af din ordre (Afvigelser fra dit valg vil fremgå af din ordrebekræftelse eller ved kontakt til dig pr. mail eller telefon) 
    Forsendelsesomkostning til Dansk Adresse er inkluderet i varens pris - se flere detaljer vedr. leveringsomkostninger under Generelt!
    Se evt. specielt afsnit vedr. modtagelse af varen [?] 
     
  • Alle ordrer under dkk. 1.000,- tillægges et ekspeditionsgebyr fra 49,- til 269,- dkk til dækning af den enkelte forretnings omkostninger vedr. levering af ordren! Gebyret beregnes efter vægt og hvilken forsendelsesform der er valgt.
    Nb.: I enkelte tilfælde kan ordresystemet ikke autoberegne gebyret korrekt, derfor vil vi manuelt refundere evt. for meget bekræftet / betalt gebyr.

  • Forsendelser via Post Danmark sendes som udgangspunkt som A Prioritaire, maxibrev op til 2 Kg - denne løsning benyttes da den er billig og effektiv, dog skal det bemærkes at denne type forsendelse ikke kan spores (Track / Trace), er dette vigtig for dig, så kontakt os venligst.

     
  • Det er IKKE muligt at bestille varer med postopkrævning!

     

  • Virksomheder kan kontakte os for aftale omkring fakturering. (Kræver CVR nummer)

Bemærk:
Visse fragtleverandører opkræver et ekstra udbringningsgebyr såfremt modtager IKKE træffes hjemme ved udbringningen - denne ekstra omkostning er ArtKaden uvedkommende og skal betales af modtager.
ArtKaden og vore forretninger er naturligvis behjælpelige med at arrangere udbringning / levering, således det kan passe ind i din dagligdag - kontakt den enkelte forretning såfremt dette er aktuelt!


• Post Danmarks hjemmeside


LEVERINGSTIDER: 
ArtKaden - levering, leveringstider & gebyrLeveringstiden er normalt angivet i dage og kan ses ud for den enkelte vares detaljer samt på ordrebekræftelsen der sendes via mail ved bestilling.
Der kan pga. lagertravlhed, forsinkelser i transportsystemet, eller problemer med at træffe nogen hjemme hos køber være afvigelser i forhold til den angivne leveringstid ligesom der tages forbehold for at varen er midlertidig udsolgt eller udgået.

Note: Flere af ArtKadens produkter er af en sådan karakter at de håndfremstilles, fremstilles specielt til ordre i små serie eller hjemtages / lagerføres kun i mindre mængder.
Flere af vore varer er så specielle at de kun hjemtages på forespørgsel til din specifikke ordre, med disse skal der påregnes en længere leveringstid, typisk flere uger/måneder. Leveringstiden er her angivet "På forespørgsel"  Bestiller du en vare af denne type, tager vi kontakt til dig via telefon / mail og afklare din ordre. 
 
Bemærk:
Beløbet trækkes først på din konto når varen fysisk leveres / afsendes til din adresse. (Se evt. mere i afsnittet "Betaling".
Varer hjemtaget / produceret specielt til dig kan som udgangspunkt IKKE returneres / fortrydes. (Se mere i afsnittet "Fortrydelse/Retur".)


Opdateret og gældende pr. 14. Marts 2016 

FORTRYDELSE/RETUR

Fortrydelse og returnering ved handel på ArtKadenIcon - på job i tide!

Som Privat kunde har du en fortrydelsesret på 14 dage fra modtagelse af en vare. Denne ret følges med mindre der er tale om "unika" varer, som specielt er fremstillet eller hjemtaget på kundens anfordring til den aktuelle ordre.
Varer af denne karakter er markeret under varens leveringstid med "På forespørgsel"!
 
Såfremt andet ikke er aftalt (Skriftlig) i forbindelsen med dit køb, gælder følgende forhold ved fortrydelse / returnering:

  • Privatkunder har 14 dages fortrydelsesret på leverede varer* fra den dag varerne modtages.
    Leveres ordren af flere omgange er fortrydelsesfristen gældende fra dagen, hvor du modtager den sidste vare*. 
    Ønsker du at fortryde dit køb, er det ikke nok at afvise pakken. Du skal i stedet udfylde skemaet her "Fortrydelsesformular (pdf)" eller på anden entydig måde oplyse ArtKaderne om, at du vil fortryde dit køb*. (Husk at angive de nøjagtige oplysninger om produkt, din adresse mv.)
    Send det udfyldte skema via posten til vor adresse - du vil modtage en kvittering, så snart vi har modtaget dit skriftlige ønske vedr. fortrydelse. 

  • Når du har meddelt ArtKaderne, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten, skal du returnere varerne hurtigst muligt, senest inden for 14 dage til vor adresse (Findes her)  
    Ved returnering af varer skal de sendes retur til os i original emballage samt være i væsentlig samme stand og mængde som ved modtagelse. Vi anbefaler, at du pakker varerne forsvarligt og omhyggeligt ind, da du selv har ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. 
    Gem derfor også kvittering for afsendelse og send evt. pakken således den er forsikret og kan spores (Pakke nr.). 
    Du skal selv afholde udgifter til returnering. 
    Se evt. specielt afsnit vedr. modtagelse af varen [?] 
    Bemærk: Vi modtager ikke varer sendt til os pr. efterkrav 

    Falder den sidste dag for brug af fortrydelsesretten på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, d. 24. eller 31. december udløber fristen den følgende hverdag. Det samme gælder for fristen for at returnere en fortrudt vare og fristen for tilbagebetaling.

  • Tilbagebetaling

    Senest 14 dage efter at vi, ArtKaderne har modtaget din henvendelse om fortrydelse, vil du få tilbagebetalt varens fulde beløb samt eventuelle leveringsomkostninger svarende til den billigste forsendelsesmetode. 

    Tilbagebetalingen vil ske med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre du udtrykkeligt beder om andet.

    ArtKaderne kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur eller har modtaget dokumentation for, at du har returneret varerne. 

    Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktioner. Tager du varen i brug eller skades den under forsendelsen, hæfter du for varens værdiforringelse.


Note:
Enkelte af ArtKadernes varer er så specielle, kostbare eller kundedesignede, at de kun hjemtages til din specifikke ordre (Leveringstiden er her angivet "På forespørgsel"). Varer af denne type kan kun returneres / fortrydes, såfremt der ved aftalens indgåelse (ordre tidspunktet) er lavet en skriftlig aftale her om, med specifik henvisning til, at der er en undtagelse for den aktuelle ordre.


Opdateret og gældende pr. 14. Jun. 2014 

REKLAMATION


Reklamation ved handel på ArtKaden

Icon - Bemærk!

  • Reklamationsret ydes efter købeloven i 24 måneder på alle varer. 

    Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtige brug af produktet eller skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Hvis varen er behæftet med en mangel er kunden berettiget til at kræve omlevering dvs. levering af en ny vare.
    Reklamationen skal gives i rimelig tid efter du har konstateret fejlen. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varen.
    Ved reklamation kontakter du os altid pr. telefon på 6910 6610 inden du foretager dig yderligere.


     
  • ArtKaden har som indehaver af portalen interesse i, at både vores lejere (forretninger) og vores besøgene (forbrugerne) føler fuld tryghed ved at handle via ArtKaden.

    Derfor tilbydes fuld KØBSGARANTI ved alle handler indgået via ArtKaden.

    Købsgarantien indebærer, at evt. tvister mellem ArtKadens forretninger og køberne, vil blive varetaget af ArtKaden.


    Note:
    Visse varer kan være så specielle, kostbare eller kundedesignede, at de kun hjemtages til din specifikke ordre (Leveringstiden er her angivet "På forespørgsel")
    - denne type varer kan som udgangspunkt IKKE returneres.
    Varer specielt designet og produceret til dig f.eks af David Marshall vil have en vis kunstnerisk fortolkning, som der ikke kan reklameres over (Overflade, former, størrelse etc.), denne undtagelse gælder naturligvis ikke varens tekniske kvalitet.
    Specielt for David Marshalls produkter skal der bemærkes, at hvert enkelt produkt er håndfremstillet, hvorfor 2 produkter ikke vil være 100 % identisk (Overflade, størrelse, form etc.) denne form for variation er ikke omfattet af reklamationsretten, men er varen ellers i orden og sendes retur iht. returretten, så er dette naturligvis muligt. 

 

Opdateret og gældende pr. 14. Marts 2016 

KØBSGARANTI


ARTKADENS KØBSGARANTI

  • ArtKaden indstiller over for alle sine lejere, at kunders henvendelser vedr. afvigelser skal have et "første" svar senest den 3'die hverdag for henvendelsen. Dette svar skal indeholde en stillingstagende samt en dato for endelig afklaring af problemet.
    Icon - Telefonsalg - mand 
  • Såfremt en  lejer (forretning) IKKE følger ovennævnte indstilling eller på anden måde IKKE giver køberen en acceptabel behandling, kan kunden/køberen anmode ArtKaden om at medvirke som mægler i sagen.
     
  • Den samme mulighed har lejeren (forretningen) såfremt denne ikke føler at der kan opnås en tilfredsstillende enighed, uden at inddrage ArtKaden som mægler.

    1. Kunden retter sin henvendelse til den aktuelle butik/lejer
    2. Såfremt lejer ikke lever op til ovennævnte beskrivelse, kontakter kunden ArtKaden på mail info@artkaden.com

 

Opdateret og gældende pr. 14. Jun. 2014 

BETALING

Betaling af dine køb på ArtKaden


  • På ArtKaden kan du betale dine varer på følgende måde: 
    "Betaling forud via Bankoverførsel" - en tillidssag, hvor varen først afsendes, når betaling er registreret på vor
     konto nr.: 6264520310 Reg.: 2214 (Nordea) - eller via betalingskort.

    Betalingsoverførsel fra udlandet kan ske via:

    Reg.nr. 2214 - IBAN: DK4020006264520310 - SWIFT: NDEADKKK

     
  • ArtKaden modtager følgende betalingskort:
     
    DanKort Du kan betale med Dankort, Mastercard Du kan betale med Mastercard, Visa Du kan betale med Visa, JCB Du kan betale med JCB samt PayPal Du kan betale med PayPal 

    Ordrebeløbet hæves først fra din konto, når den bestilte vare afsendes / leveres fra den aktuelle butik!

    dibs_web.gif
  • Selve transaktionen foretages af DIBS (Dansk Internet Betalingssystem), som er Danmarks førende, når det gælder sikker og moderne betaling via Internettet. 
    Alle transaktioner er SSL krypterede, certificerede af NETS (PBS) og dermed sikre! 

    Ønsker du at læse mere omkring DIBS betalingssystemet, så klik her .... DIBS... 

    Ønsker du at læse omkring betaling med PayPal, så klik her ...PayPal....

     

    Bemærk:
    Er du firma, så kontakt os for aftale vedr. faktura, alternativt så er det også er muligt at handle hos os via EAN nr.

Forsendelser til destinationer uden for Danmarks grænser, herunder også Grønland og Færøerne, sendes kun pr. forudgående aftale og med et fragttillæg iht. gældende taktster.

Note: 
Beløbet trækkes først på din konto, når varen fysisk leveres / afsendes til din adresse.
Varer hjemtaget / produceret specielt til dig kan som udgangspunkt IKKE returneres / fortrydes. (Se mere i afsnittet "Fortrydelse/Retur".) 


Opdateret og gældende pr. 26. april 2016 

NYTTIGE LINKS

Nyttige links og informationer vedr. e-handel på ArtKaden og generelt

  • Forbrugerrådet
  • E-handelsloven (Forbrugerombudsmanden)
  • Forbrug.dk (Guide vedr. e-handel mm.)
  • FDIH.dk (Foreningen for Dansk Interne Handel - Love, regler, fakta mm.)
  • Forbrugersikkerhed (E-mærket)

    FRAGT OG LEVERING: 
  • Post Danmark
  • Danske Fragtmænd
  • GLS Danmark (Fragtfirma)
  •  

    ArtKadens adresse (Post og CVR information)

    Kontakt ArtKaden (Kontakt information, Sociale Medier etc.)

    Generelt omkring ArtKaden (Baggrund, Historie, Teknik etc.)


    ARTKADENS ADRESSER:

    www.artkaderne.dk (Primær adresse)

    www.artkaden.com

    www.artkaden.dk

    www.bo10q.dk (Del af ArtKaden frem til 2013)

    www.bo-10-q.dk (Del af ArtKaden frem til 2013)


    KONTAKT ARTKADEN  PÅ SALES@ARTKADEN.COM ELLER TEL: +45 69 10 66 10  |  CVR: 37552542  |  ARTKADEN er en lille og anderledes privat drevet e-portal, der har eksisteret siden 1999

    Design, udvikling og Koncept - Decor Marketing
    Snippet_cookies.png